Například řidiči autobusů si dokážou představit optimálnější pracovní podmínky.

„Je to opravdu úmorné, ale to říkají vlastně všichni, nejen já," potvrdil Josef Šváček, řidič autobusu městské hromadné dopravy v Hranicích.

Pobyt za volantem si v průběhu horkého pondělí „užil" naplno.

Odsloužil si totiž dvanáctihodinovou směnu – od půl šesté ráno do půl šesté večer.

„Pomohlo by nám, kdybychom měli častější přestávky. Když člověk jezdí několik hodin v kuse, nemůže moc pít, protože ani nemůže chodit na záchod. Mám tu přes čtyřicet stupňů, není tady klimatizace," popsal situaci jedenašedesáti­letý šofér.

Řidiči autobusu prý zvládnou i několik dvanáctihodinových směn za sebou, během dne volna ale musí věnovat hodně času na řádné zotavení.

„Člověk je po té šichtě úplně hotový. To pak ani ten den volna úplně nenahradí. Proto někdo raději jezdí osm hodin s tím, že zbytek dopoledne nebo odpoledne už má volno," sdělil řidič, který v pondělí kromě hranických zastávek jel s autobusem například i dvakrát do Slavíče.