V pondělí proběhly poslední úpravy vozovky, do kterých bylo zahrnuto také značení přechodů pro chodce.

Další pruhy na vozovce se však chystají až na víkend 29. a 30. října.

„Přechodů pro chodce není moc, ty se dodělávaly v pondělí. Další pruhy se ale budou dodělávat až za čtrnáct dní, konkrétně o víkendu 29. a 30. října, kdy na silnici nebude tak hustý provoz. V úterý se ale jinak odstraní zákazové značky a silnice bude volně všem dostupná,“ konstatovala zástupkyně investora projektu Irena Šikulová.

Tuto informaci potvrdil také stavbyvedoucí projektu David Dlouhý.

„Je to definitivní. V úterý se to opět otevře. Nebude to sice hned z rána, ale po dodělání několika drobností bude silnice otevřená,“ řekl Dlouhý.

Ten také vysvětlil, proč se zaznamenání pruhů na cestě rozděluje do dvou etap.

„Jde o to, že nový asfalt je hodně mastný, barva na něm nedrží úplně nejlépe a rychleji odchází. Proto jsme se s paní Šikulovou domluvili, že to uděláme zhruba po těch čtrnácti dnech,“ sdělil.

Stavbyvedoucí v této souvislosti také přiznal, že přechody pro chodce musely v časovém harmonogramu dostat přednost.

„Je asi jasné, co je přednější. Jestli pruhy pro auta, nebo bezpečnost občanů,“ vysvětlil Dlouhý s tím, že práce končí přesně podle plánu.

„Úterkem nám podle smlouvy končí termín. Dejme tomu od odpoledne bude všechno tak, jak bylo dříve,“ doplnil Dlouhý.

Lidé pokřikovali na stavbaře z auta

Ten se také vrátil ke konfliktům s řidiči, které musel během pracovního měsíce na silnici řešit.

„Ze začátku to nebylo tak strašné. Pak se ale našlo pár odvážlivců, kteří zákaz porušili a ti další je pak klidně následovali. Pokud nás to neomezovalo v činnosti, většinou jsme na to nereagovali. Navíc nám pomohla státní i městská policie. Stalo ale také, že na nás řidiči pokřikovali z auta a ani pro ostré slovo nešli daleko. Nejhorší situace nastala v době, kdy jsme frézovali asfalty. To jsme se někdy nemohli ani pohnout,“ vzpomněl Dlouhý.

Řidiči však nebyli jediní, kdo pracovníkům na silnici stěžoval práci.

„Nezodpovědní byli často i chodci, kteří si například neodpustili kopnutí do odložených kostek. Museli jsme se tak vracet k práci, kterou jsme už považovali za hotovou. Celkově ale nešlo o nic dramatického, nedělali jsme kvůli tomu nějaký humbuk,“ dodal stavbyvedoucí.

Problém s nenapravitelnými řidiči, kteří přes třídu 1. máje dlouhodobě jezdili, přiznala také zástupkyně investora Irena Šikulová.

„Vím o tom. Řidiči jsou bohužel neukáznění. Hlídali to tam i zástupci městské policie, ale ti tam nemohou být pořád. Hlavně v sobotu, kdy se cesta asfaltovala, jsme chtěli zajistit přísný zákaz,“ uvedla.

Stížností strážníkům moc nepřišlo

Snahu o zamezení průjezdu nepovolaným řidičům potvrdil také velitel Městské policie v Hranicích Miroslav Mann.

„Právě teď o víkendu jsme to kontrolovali důrazněji. V jednom případě jsme nepovolanému řidiči na místě uložili blokovou pokutu. Pokud v jiných dnech řidiči neomezili výkon pracovní činnosti, nechali jsme tomu volnější průběh,“ uvedl velitel hranických strážníků.

Podle jeho slov však policisté kvůli této záležitosti příliš často nezasahovali.

„Většinou jsme to nechávali na stavbyvedoucím, který to ze své pozice také korigoval. Těch oznámení se stížnostmi jsme ale zase tolik neobdrželi. Za celou dobu jsme kvůli tomuto problému vyjížděli asi jen třikrát,“ dodal Mann.

Přestože rekonstrukci silnice financoval Olomoucký kraj, velká starost odpadla také městu Hranice.

„Otevření třídy 1. máje samozřejmě vítáme. Opravená silnice přispěje ke zjednodušení dopravy ve městě. Máme radost jak z dlouhodobého hlediska, tak i z toho krátkodobého. Za její zpřístupnění jsme rádi i proto, že i rekonstrukce Studentské ulice, která v současnosti ještě probíhá, se bude moci konečně rozběhnout naplno,“ řekl tiskový mluvčí hranické radnice Petr Bakovský.

Rekonstrukce třídy 1. máje včetně oprav okolních chodníků a třech autobusových zálivů tak trvala přesně jeden měsíc. Projekt, jehož investorem byl Olomoucký kraj, stál celkem přes čtyři miliony korun.