Podle stavbyvedoucího projektu Davida Dlouhého ke konečným úpravám s několikadenní prodlevou dojít muselo.

„Jde o to, že asfalt je hodně mastný. Barva na něm nedrží úplně nejlépe a rychleji odchází,“ řekl už před čtrnácti dny Dlouhý.

Totéž nyní potvrdila také zástupkyně investora projektu Irena Šikulová.

„Není dobré natírat vodorovné značky na čerstvou cestu. Lepší je, když se to trochu nechá takzvaně zajet, proto jsme se k tomu vrátili až později,“ uvedla Šikulová.

Dva roky by značení mělo vydržet

Přestože se kvůli delší trvanlivosti nechaly finální práce až na uplynulý víkend, barva se z vozovky po určité době bude postupně ztrácet. Podle Šikulové se tak po určité době bude muset značení na silnici obnovit.

„Není to plast, jde o obyčejnou barvu. Záleží na tom, jaký bude na silnici provoz. Ten je sice dost silný, ale alespoň dva roky by to mělo vydržet,“ dodala zástupkyně projektu.

Podle stavbyvedoucího Dlouhého se vozovka značila hlavně o víkendu a v pondělí se pracovalo jen na některých dodělávkách.

„Těžko se odhaduje, zda se všechno stihne o víkendu, nebo ne. Navíc je brzo tma, což práce ztíží,“ vysvětlila Šikulová.

Cena? 4 miliony

Přestože práce byla financována Olomouckým krajem, na určitých pasážích se prý podílelo také město Hranice. Podle Šikulové z celkové sumy přibližně čtyř milionů korun, šlo na opravu asi 240 tisíc korun z městské pokladny.

„Město platilo obrubníky, přechody, ostrůvek a osvětlení nového ostrůvku. Takže i město se na opravě finančně podílelo,“ uzavřela Šikulová.

Rekonstrukce třídy 1. máje měla za cíl opravit hrbolatou vozovku a zkvalitnit celkovou dopravu v centru Hranic. Rozsáhlé stavby odstartovaly 17. září a kromě finálních úprav trvaly přesně jeden měsíc. Během této doby museli řidiči opravovanou silnici objíždět. Průjezd měly povoleny jen pravidelné autobusové linky.