Nevědí, zda a do jaké míry nový most zpřístupnit dopravě, mají pochybnosti o jeho navrhované podobě a soudí, že by kvůli vysokým nákladům stačilo zrekonstruovat stávající lávku.

Náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS) nad verdiktem zastupitelů neskrývá své zklamání.

O stavbě mostu se jedná už třetí volební období. To, že lidem v minulých letech vadilo gigantické monstrum s ocelovými lany, se dalo pochopit. Čím si ale vysvětlujete fakt, že zastupitelé smetli se stolu návrh na architektonicky nekontroverzní stavbu?

Přiznám se, že jsem rozhodnutím zastupitelů zklamán. Nicméně je musíme respektovat. Jsem i nadále přesvědčen o tom, že si město Přerov zaslouží nový most. Podlemého by po sobě měla každá generace zanechat stopu doby, ve které žila.

Odpůrci stavby argumentují hlavně tím, že se obávají zprůjezdnění mostu a zhoršení dopravní situace.

Navrhovaný most se velmi podobá tomu původnímu a umožňuje jak průchod pro pěší, tak průjezd pro cyklisty a vozidla. Dalo by se říct, že svým způsobem rozptyluje dopravu v této části města. Tyršův most by hodně ulehčil dopravě v ulici Pod valy, která by tak mohla být vedena pouze jedním směrem. Most je také důležitý jako nejkratší spojnice přes řeku Bečvu v této lokalitě pro vozidla integrovaného záchranného systému – hasiče, záchranku, policii. Mohl by být krizově použit i v případě kolapsu dopravy v Přerově.

Někteří občané se stále častěji přiklánějí k původní, historické podobě mostu. Chtějí to, co už tu v minulosti jednou bylo.

Není pravda, že by navrhovaný most opomíjel historii. S architekty jsme vedli jednání o umístění původních Tyršových sloupů na mostě, včetně pamětních desek připomínajících historii mostu. Vybraná varianta navíc vhodně propojuje moderní ráz stavby s historickýmvýznamemmísta. Myslím, že replika původního mostu není vhodnýmřešením této lokality. Místo od počátku století výrazně změnilo svou tvář.

Budete se snažit stavbu mostu i přes rozhodnutí zastupitelů nadále prosazovat?

Pro současnou politickou garnituru je stavba mostu jednou z priorit, věnovali jsme tomu hodně úsilí a stále intenzivně jednáme o poskytnutí státního příspěvku. Vycházím z toho, že zatím zastupitelstvo nepřijalo žádné usnesení, takže budeme o problému jednat znovu a třeba senámpodaří dospět k nějakému závěru – mámna mysli především otázku možnosti zprůjezdnění. Chceme také, aby na samotnou stavbu mostu navazovala úprava celé této části města, zbudování pěší zóny od trafostanice až po most Míru.