Řidiči projíždějící pravidelně na trase mezi Přerovem a Olomoucí, by se měli obrnit trpělivostí. Na tomto úseku se totiž už za pár týdnů setkají s dopravními omezeními, ale také objížďkami.

V polovině srpna se chystá oprava průtahové silnice v Kokorách, vzápětí nato dojde k rekonstrukci železničního podjezdu v Předmostí. Přitom přes oba dva úseky projedou denně stovky osobních aut i náklaďáků. Jejich šoféři se tak budou muset od srpna až nejméně do října připravit na svízelnou dopravní situaci.

„Jako první se začne s opravou komunikace v Kokorách. V současné době jsme požádali krajský úřad o vydání povolení na omezení silničního provozu. Jakmile bude vydáno, předpokládám, že někdy v polovině srpna budou stavební práce zahájeny,“ informoval Pavel Študent z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v Olomouci.

Podle jeho slov zatím nepadlo definitivní rozhodnutí, kudy povedou objízdné trasy. „Jedna z navrhovaných variant je, že řidiči budou projíždět přes obce Brodek u Přerova a Rokytnici,“ nastínil plány Študent.

„Pokud bude doprava vedena přes naši obec, budeme to muset nějak přetrpět. Nebylo by to totiž poprvé. Silnice v Kokorách je však v takovém stavu, že její oprava je nezbytná,“ vyjádřil se starosta Rokytnice Vojtěch Soldán.

Jak upřesnil Študent, práce na silnici budou spočívat v odfrézování dvou živičných vrstev a instalaci nového asfaltového povrchu. „Na silnici jsou četné výtluky a vyjeté koleje. Zároveň bude nutné provést v určitých částech odvodnění povrchu vozovky,“ vysvětlil Študent. Podle jeho slov tato investice přijde zhruba na 11 milionů korun

Mnohem nákladnější, a pro řidiče svízelnější, bude oprava železničního podjezdu v Předmostí. Přes něj totiž vede veškerá doprava mezi Olomoucí a Přerovem. Stavební práce by zde měly s největší pravděpodobností začít na přelomu srpna a září.

„V současné době probíhá výběrové řízení na zhotovitele, který opravu podjezdu zajistí. Podmínkou výběrového řízení je, že stavební firmy musí předložit harmonogram svých prací. Některé stavební úpravy by zde mohly proběhnout za částečného omezení, a jiné za úplné uzavírky,“ sdělil Pavel Študent.

Podle jeho slov stavební práce však potrvají nejméně dva měsíce a vyžádají si částku kolem 20 milionů korun. I v případě opravy podjezdu zatím nebyly definitivně stanoveny objízdné trasy. „Hovoří se ale například o variantách přes přerovské místní části Lýsky nebo Dluhonice,“ řekl závěrem Študent.