Řidiči budou nejméně dva měsíce čelit objížďkám, ale obrnit trpělivostí by se měli také lidé cestující autobusy.

„Železniční podjezd bude uzavřen od konce příštího týdne. S největší pravděpodobností k tomu dojde v pátek,“ potvrdil provozní náměstek z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v Olomouci Pavel Študent.

Podle jeho slov je při rekonstrukci silnice vedoucí pod podjezdem úplná uzavírka nezbytná. V tuto chvíli už je také jasné, kudy povedou objížďky. „Osobní doprava bude vedena přes Lýsky a nákladní přes Dluhonice,“ upřesnil Študent s tím, že s uzavírkou podjezdu se počítá nejméně na dva měsíce.

To se však může změnit. „Teprve po odfrézování první asfaltové vrstvy budeme znát rozsah poškození komunikace,“ vysvětlil Študent. Silnice pod železničním podjezdem se už roky nachází v havarijním stavu. Řidiči si často stěžují na vyjeté koleje a hluboké výtluky.

„Navíc, když jsou přívalové deště, bývá podjezd často zaplaven. Vodu zde musí odčerpávat hasiči,“ vzpomněl mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Jak upřesnil Pavel Študent z ŘSD, silnice v tomto úseku se má opravovat už od křižovatky směrem na Rokytnici až po světelnou křižovatku u marketu Lidl. Investice přijde zhruba na 20 milionů.

„Rádi bychom rekonstrukci stihli dokončit do Dušiček, kdy každoročně dochází ke zvýšení provozu na silnicích,“ svěřil se Študent. Komplikace během stavební činnosti však čekají nejen na řidiče, ale i obyvatele cestující autobusovou dopravou.

„Je pravděpodobné, že nějaké mírné zpoždění budou příměstské linky nabírat. Ve městě budou vyvěšeny nové objížďkové jízdní řády,“ řekl Otakar Šatánek, vedoucí obchodní oblasti společnosti Veolia transport Morava, která zajišťuje autobusovou přepravu v Přerově.

Zástupci přerovského magistrátu se zpočátku obávali, že autobusy nebudou moci využívat objížďku přes příměstskou část Lýsky. Důvodem byla mýtná brána, která se zde nachází.

„S tím ale problém nebude. V tomto případě se mýtné nebude vybírat, máme to ošetřeno silničním zákonem,“ vysvětlil Študent.