Český podací ověřovací informační národní terminál je kompletní název služby, která se občanům snaží usnadnit spolupráci s úřady. Občané zde mohou získat výpis z katastru nemovitostí, z rejstříku trestů nebo bodového hodnocení řidiče.

„Největší zájem byl už tradičně o výpis z rejstříku trestů. V loňském roce jsme jich vydali přesně tisíc sto šest,“ sdělil mluvčí hranické radnice Petr Bakovský.

Velmi často lidé využívají i výpisy z katastrů nemovitostí a z obchodního rejstříku. V obou případech se jednalo o téměř pět set žádostí. Naopak příliš není zájem o výpis z bodového hodnocení řidiče. „Mnohým totiž stačí pouze informace, jak na tom s body jsou,“ uvedl mluvčí radnice.

Kromě výpisů slouží pobočka Czech Pointu i k autorizované změně dokumentů a občané a firmy si zde mohou vyřídit i zřízení datové schránky. Pokud jde o změnu dokumentů, v Hranicích v loňském roce zaznamenali pět set šedesát žádostí.

Czech Point si při svém uvedení do provozu dal dva hlavní cíle. Snížení byrokracie ve státě a heslo, že důležité je, aby mezi úřady obíhala data a ne občan. „Výhodou systému je, že vyřízení výpisů trvá opravdu jen několik minut,“ doplnil na závěr Petr Bakovský. (zem)