První československý rychlovlak Slovenská strela prochází od září celkovou rekonstrukcí v hranických dílnách společnosti Českomoravská železniční opravna. Na národní kulturní památce zde bude tým restaurátorů pracovat dva roky. Po dokončení oprav by měl být vlak schopen funkčního návratu na koleje.
Unikátní motorový vůz M 290.0 označovaný též podle spoje, na němž jezdil, také jako „Slovenská strela“, prochází generální rekonstrukcí v hranických dílnách společnosti Českomoravská železniční opravna.
|
Foto: Deník / Jiří Kopáč
Nyní jsou ale restaurátoři teprve na začátku. Nebo jak sami říkají, teď se dostávají co nejvíce dozadu, aby pak mohli začít směřovat vpřed.
„Začali jsme s demontáží. Sundali jsme okna, podlahovou krytinu, demontovali jsme sedačky, zavazadlové nosiče, topení a tak dále. Snažíme se, aby byl celý vůz dokonale odstrojen, aby z něj zbyl pouze skelet,“ vysvětlil vedoucí montáží konstrukce Roman Staněk.
Jak budou opravy probíhat dál?
Na jaká úskolí při nich montéři narážejí?
Více čtěte ve čtvrtečním tištěném vydání Přerovského a hranického Deníku.