Parlament, ve kterém jsou zastoupeni žáci třetích až devátých tříd, se na této škole schází jednou měsíčně již od března roku 2007. Jeho smyslem je zapojit děti do chodu školy a podílet se na jejím dalším vývoji.

„Děti se u nás dokonce podílely i na vytváření školního řádu. Sami si stanovovaly práva a povinnosti,“ uvedla Dagmar Janoušková, která zastupuje v parlamentu pro druhý stupeň učitele.

Schůzky parlamentu řídí předsedové a místopředsedové. „Dává to mě i ostatním členům šanci udělat pro nás školu lepší. Podařilo se nám například prosadit skříňky v šatnách nebo automaty na jídlo a pití,“ řekla předsedkyně parlamentu pro druhý stupeň Radana Králová a dodala:

„Podle mě je dobré naučit se už na základní škole hovořit s lidmi a nebát se toho.“

V úterý padaly na schůzce parlamentu další návrhy, jak školu vylepšit nebo oživit náplň výuky.

„Napadlo mě, že by nás pro jedenkrát neučili učitelé, ale že by vedli hodinu žáci,“ vyjádřila svou představu Dominika Richterová ze 7. A.

„Já bych byla pro, kdybych si třeba ke Dni učitelů mohla sednout do lavice a nechala se učit. Klidně bych psala i diktát nebo se nechala vyzkoušet,“ reagovala na to přítomná kantorka Dagmar Janoušková.

Podle ní je školní parlament velký přínosem pro učitele i žáky. Velmi sympatická je podle ní například akce s názvem Šromožolík, kterou si děti samy vymyslely.

„Jednou za měsíc mají možnost omluvit se jednomu učiteli ze zkoušení. Je to pro ně velká motivace a poučení, že každý může někdy na něco zapomenout a něco zanedbat,“ vyjádřila svůj názor Janoušková.