Pokud jde o vlakové spoje, Kombi zóna se bude vztahovat na vlaky jezdící kratší nebo středně dlouhé trasy. „Na jednu jízdenku bude možné cestovat všemi spěšnými a osobními vlaky, příměstskými autobusy, ale i MHD," vysvětlil hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil. Jednotná jízdenka má být cenově příznivější hlavně pro cestující využívající týdenní a měsíční jízdné.

„Cestující nebudou muset kupovat zvlášť měsíční jízdenku na vlak nebo na MHD. Pokud jim například ujede vlak, nebudou čekat na další, který jim pojede třeba za půl hodiny, ale mohou v rámci jízdenky nastoupit na autobus, který odjíždí třeba za 10 minut," vysvětlila Kateřina Suchánková z úřadu Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje, jak bude integrovaný systém v praxi fungovat.

Lístky si cestující budou moci nadále kupovat na obvyklých místech. Tedy u řidičů autobusů, v pokladnách Českých drah i v informačních kancelářích dopravců.

„Co se týče našeho města, k 1. září se do systému IDSOK budou integrovat dvě železniční trati, na nichž Hranice figurují. Jedná se o spoj Hoštejn – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Polom, a také trať mezi Hranicemi a Hustopečemi nad Bečvou," uvedl mluvčí města Hranice Petr Bakovský.

O tom, že by se do systému měly připojit železniční tratě v regionu, které obsluhují například dopravci RegioJet nebo LEO Express, se do budoucna také uvažuje. Zatím to však není legislativně možné.

„S Českými drahami máme smlouvu o závazku veřejné služby. Tam je to jednoduché. Na tom, abychom do integrovaného dopravního systému zapojili i další dopravce, budeme do budoucna pracovat," uvedla Kateřina Suchánková. (kra)