Přerov podle nich patří k železničním uzlům evropského významu, a proto by se měl zvýšit počet rychlíků, které zde staví. Zástupci Českých drah ale tvrdí, že by znovuobnovení jednou zrušené zastávky výrazně snížilo komfort cestujících.

„S rozvojem silniční dopravy se význam Přerova snížil, což je umocněno i přístupem k sestavování jízdních řádů. Omezil se i počet významných mezinárodních rychlíků, které zde staví,“ vysvětlil mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Radní nyní sepsali dopis, který adresovali mimo jiné i na ministerstvo dopravy. „Předpokládáme, že našemu záměru vysloví podporu i statutární město Olomouc,“ podotkl dále mluvčí. Rychlík Chopin přestal v Přerově stavět v polovině prosince loňského roku.

„Cestující z Varšavy, Katovic a především z Vídně ztratili zrušením zastávky možnost přestoupit v Přerově na spoje do krajských měst. Na třináctikilometrovém úseku trati na Ostravsku jsou tři zastávky a ve významném železničním uzlu, jako je Přerov, vlaky nestaví,“ shrnul postoj radních mluvčí Přidal.

Zástupci Českých drah ale tvrdí, že má zrušení zastávky mezinárodního rychlíku v Přerově své opodstatnění. „Dálkové mezistátní noční vlaky, mezi něž patří i rychlík Chopin, nemají zastavovat v kratších než hodinových intervalech. Kdyby tomu tak bylo, šli bychom proti filozofii Evropské unie. Ta na první místo staví komfort cestujících, kteří by v noci neměli být rušeni,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Konečné rozhodnutí ale bude na ministerstvu dopravy.