V blízkosti lokality jsou například tenisové kurty a další sportoviště, místo také slouží řidičům, kteří zde nechají auto a jdou se projít třeba do lázní.

„Stávalo se, že sportovci přijeli, auto odstavili na trávu jak se říká nadivoko a já jsem potom dostával stížnosti od lidí. Mohli jsme sice sáhnout po represi, ale ta není nejlepším řešením. Spíše jsme chtěli parkování nějak usměrnit,“ vysvětlil starosta Miroslav Wildner, proč vedení města vůbec s tímto nápadem přišlo.

Problémem je, že současný územní plán zde s parkovištěm nepočítá. Navíc jde o chráněnou zónu.

„Pozemek je součástí kulturní památky – městského parku. Oficiálně jsme se k záměru zatím nevyjadřovali, pokud vím, je to nyní ve stádiu studie. Domnívám se, že v cípu, kde by parkoviště mělo ležet, je to z hlediska památkové péče přípustné,“ uvedl Petr Vystrčil z oddělení památkové péče.

Otázkou je, zda o plánovaná parkovací místa lidé z Hranic skutečně stojí. Původní návrh počítal s více než čtyřicítkou míst a také odpočinkovou zónou se stolky a lavičkami. Proti ní se ale zvedla vlna nevole.

„Lidé měli strach, že by se tu scházeli vandalové. Požadovali také více parkovacích míst, doplnění mobilního WC a posunutí zastávky městské dopravy,“ vyjmenovala vedoucí odboru životního prostředí hranické radnice Ivana Zaoralová. Jenže když projektant studii změnil a zvýšil počet míst k stání na pětašedesát, ozvaly se hlasy zcela opačné. „Názory na pondělním jednání se hodně tříštily. Někteří lidé parkoviště nechtějí vůbec, jiní ano, ale blíže k parku. Shoda panuje jen v tom, že je třeba udělat na silnici dva retardéry, které zpomalí dopravu,“ popsala současný stav Zaoralová.

Původně měla studii proveditelnosti projednat rada a ještě poté zastupitelstvo. Teď to ale vypadá, že do voleb se k žádné shodě o tom, co vlastně by u parku mělo stát, rozhodně nedojde.

„Není to nyní otázka okamžité akce. Nejprve musí dojít ke změně v územním plánu. Navíc záleží i na rozpočtu na příští rok, což už bude věc nového vedení města,“ podotkl mluvčí radnice Petr Bakovský.