Ta jí ale nic platit nehodlá a chce po ní naopak peníze, které žena podle svých slov dávno zaplatila.

Paní Eva není se zmíněnou firmou spokojena hned z několika důvodů. Nejprve ji prý nemile překvapilo, když začali dělníci instalovat trubky po celém obvodu topných těles.

„Protože jejich technik objednal pouze pravé radiátory,“ vysvětlila paní Eva, která se od něj dozvěděla, že na levé radiátory by musela asi měsíc čekat.

„Za dva dny mi ale navrhl, že mi z pravých radiátorů udělá na místě levé a tvrdil mi, že budou stejné jako z výroby. Bylo mi jasné, že to nebude pravda a proto jsem s tím nesouhlasila,“ pokračovala paní Kvapilová. Nakonec se obě strany dohodly, že budou trubky zazděny, což se ale nestalo.

Zakázka ještě nebyla dokončena a zákaznice už obdržela fakturu, navýšenou o dvacet tisíc korun.

„O této skutečnosti mě nikdo předem neinformoval,“ uvedla žena.

Nelíbilo se jí ani to, že byla akce dokončena s více než dvouměsíčním zpožděním, a že si na předávací protokol musela počkat ještě dalších jedenáct měsíců. Proto teď žádá po firmě zaplatit penále, které podle jejích výpočtů činí 32 tisíc korun.

Na dopis, ve kterém naopak firma požaduje po ní doplatit dlužných osmnáct tisíc korun za provedení zakázky, zareagovala žena takto: „Chtěla jsem jim to zaplatit až po oficiálním předání stavby a záručních listů, což jsem jim také sdělila.“ Dnes už je její dluh dávno vyrovnán.

Firma se hájí

Kompetentní zaměstnanec firmy Eurosystémy však zřejmě o zmíněné platbě neví.

„Zákazník nám nezaplatil, proto jsme přestali reagovat na veškeré jeho výzvy a reklamace,“ uvedl pracovník technické podpory Michal Klas. Prodlení, k němuž došlo, vysvětlil tím, že zákaznice chtěla nejprve standardní topná tělesa a pak svou objednávku změnila na zakázkové výrobky, které musela firma objednat.

„Tím se také celá zakázka prodražila,“ dodal Klas a tvrzení Kvapilové, že o tom nebyla dopředu srozuměna vyvrátil: „Se zákazníkem se ceník vždycky předem konzultuje a každá změna bývá registrována ve stavebním deníku nebo se zákazníkovi posílá mailem k odsouhlasení.“

K zaplacení penále v požadované výši 32 tisíc korun se však firma Eurosystémy Group povinována necítí. Ve smlouvě je totiž uvedeno, že v případě prodlení je zhotovitel díla povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 procenta z dlužné částky za každý den prodlení.

„Neříkám, že paní nemá na žádné penále nárok, ale 32 tisíc to rozhodně nedělá,“ míní Michal Klas a na závěr dodává: „Dneska jsou bohužel zákazníci zvyklí chovat se tak, aby dostali z najaté firmy co nejvíce peněz zpátky.“