Jak potvrzují slova učitelky Základní školy 1. máje Dagmar Kuchařové, děti si soutěž velmi oblíbily a chodí na ni velmi rády.

„Je to moc pěkná soutěž. Žáci oběhnout okruh kolem rybníka asi za hodinu. Je zde šest stanovišť a oni začínají vždy na jednom a pokračují dál. Mám zde ještě jedno družstvo, které půjde o hodinu později, takže tu dnes strávím celý den, ale počasí se vydařilo," pochvalovala si učitelka přírodopisu.

Její žačka vysvětlila, jak soutěž funguje. „Já jsem na této soutěži podruhé a jsou zde různá stanoviště, kdy běháme okolo rybníka a zodpovídáme otázky z ekologie, botaniky, geologie, zoologie, astronomie a dohromady meteorologie s klimatologií. Na každém stanovišti jsou žáci gymnázia a ti se nás ptají. Dostali jsme kartičku se jmény a oni nám tam napíšou body a čas," pověděla deváťačka Petra Andršová, která minulý rok skončila se svým týmem třetí.

Celá dráha kolem rybníka na střelnici u Zbránků čítá asi dva a půl kilometru. Ovšem dětem se neměří čas, za jaký celý rybník oběhnou, ale rychlost a správnost odpovědí.

V této přírodovědné a ekologické soutěži startovalo šest škol. Základní škola 1. máje, Základní a mateřská škola Šromotovo, Struhlovsko, Drahotuše, Potštát a víceletý obor Gymnázia Hranice.

Žáci poskládali celkem osmnáct družstev, z nichž každé čítalo tři závodníky, kteří byli rozděleni do dvou kategorií.

„Děti jsou buď ve starší nebo mladší kategorii, kdy mladší znamená první stupeň a starší druhý stupeň a víceleté gymnázium," upřesnil Bohumil Kristek. „Letos se zúčastnilo přes sto dětí. Počítám asi 105. Vyhlášení výsledků proběhne příští týden," uvedl koordinátor.

„Musím uznat, že místní děti jsou velmi šikovné. Co se týká účasti dětí, jsme na tom velmi dobře. Když ji srovnám s ostatními pořadateli, jsou na tom Hranice opravdu výborně," uzavřel spokojeně Bohumil Kristek.

Žáci tak strávili pěkný den na čerstvém vzduchu, od organizátorů dostali něco k snědku a k pití, malou sladkost a zápisník na památku. Vítězové se zúčastní krajského kola, které se uskuteční 24. května v Olomouci.