Dopravní oddělení hranického Městského úřadu zvažuje, že po dokončení rozsáhlých rekonstrukcí v ulicích Studentská a Hviezdoslavova by trasa některých autobusových linek mohla vést právě jak přes tyto dvě silnice, tak i přes ulici Partyzánskou.

K úpravám současného stavu ale sáhne až v případě, že se pro změny vysloví dostatek občanů bydlících nebo často se vyskytujících právě v těchto oblastech.

„Jde nám právě o obyvatele z těchto lokalit. V opačném případě je pro nás takový podnět irelevantní,“ konstatoval vedoucí dopravního sektoru Zdeněk Kolomazník.

Anketa se už oficiálně rozběhla, přesto se prozatím k možným změnám tras nikdo nevyjádřil. „Anketa se v postatě teprve rozjíždí. Kdybychom ale získali málo podnětů, které by se daly spočítat na prstech jedné ruky, k žádným změnám nedojde,“ přiznal vedoucí dopravního sektoru.

Připomínky do konce března

Pevný termín jejího ankety stanoven není. Podle Kolomazníka ale alespoň do konce měsíce března potrvá. Na základě této zpětné vazby tak chce dopravní sektor zjistit, zda se průjezd zmíněnými ulicemi vyplatí.

„Je to spíše taková neformální akce. Chceme, aby nám lidé posílali nebo přímo řekli své připomínky. K tomu, abychom mohli změny uskutečnit, potřebujeme zmapovat, jestli o ně veřejnost vůbec stojí. Nechceme udělat trasu takzvaně na zkoušku a pak zjistit, že tam třeba nastupují jednou týdně jen tři lidé,“ uvedl hlavní důvody vzniku ankety tiskový mluvčí Městského úřadu v Hranicích Petr Bakovský.

Jízdní řád městské hromadné dopravy je sice na tento rok už vypsaný, k jeho dílčím změnám ale stále může dojít.

„Pokud je to zapotřebí, jízdní řád městské hromadné dopravy se může změnit i několikrát v roce. V tomto případě se ale nejedná o okamžitou změnu,“ zdůraznil mluvčí Bakovský. Radnice si tímto krokem tedy jen takzvaně „mapuje terén“.

Zkušenosti z minulosti

Městský úřad získal zkušenost, že ne všechny linky MHD byly dříve v Hranicích dostatečně využívány. To potvrdil také mluvčí Bakovský.

„V minulosti už k některým změnám na základě malé obslužnosti linek docházelo,“ uvedl. Podle vedoucího odboru dopravy Zdeňka Kolomazníka k tomu došlo před dvěma lety.

Změna jízdního řádu v průběhu roku by prý velké komplikace neudělala.

„U Studentské a Hviezdoslavovy ulice problém nevidím, v případě Partyzánské by se ale mohlo jednat o zásah do časové souslednosti. Nepředpokládáme ale, že by tam jezdily více jak tři autobusy denně,“ uvedl šéf hranického dopravního oddělení.

S dopravcem se zatím o případných úpravách jízdního řádu nemluvilo. K jednání prý dojde až v případě skutečné pozitivního ohlasu veřejnosti. Ta může své podněty a připomínky zasílat na odbor dopravy prostřednictvím e-mailové pošty, klasickou poštou na Městský úřad či je doručit osobně.