Na jejímž zavedení se nyní pilně pracuje.

Seminář, který by měl schválit zásady fungování této značky, se uskuteční v Hranicích v úterý 17. ledna.

Regionální značka kvality není žádnou novinkou, která by na Hranicku měla svou světovou premiéru.

V České republice už funguje s úspěchem v mnoha dalších regionech a právě s celorepublikovou Asociací regionálních značek nyní úzce spolupracuje Hranická rozvojová agentura, která chce značení kvality místních výrobků zavést.

„Podobné značky už existují v patnácti regionech naší republiky a mají velký úspěch a dobrý ohlas mezi lidmi. Některé z nich můžeme znát i z našeho okolí, například značky Vyrobeno v Beskydech nebo Haná – regionální produkt,“ informovala Michaela Škrobánková z Hranické rozvojové agentury.

Podpora místních proucentů

Právě Hranická rozvojová agentura nyní pracuje na zavedení certifikátu i ve zdejším regionu.

„Smyslem je podpora regionálních výrobců a řemeslníků. Získání značky je pro ně výhodné z hlediska propagace a marketingu, mělo by zvýšit prodej jejich výrobků,“ vysvětlila Škrobánková.

Podle jejích slov v současnosti pracovní komise vytvářejí kritéria pro získání regionální značky Moravská brána. K schválení zásad pro její fungování by mělo dojít příští týden právě na semináři v Hranicích. Přítomná zde bude i zástupkyně Asociace regionálních značek Kateřina Čadilová.

„Základem dobrého fungování značky je, aby se na základních parametrech shodli opravdu všichni. Hlavně výrobci a regionální koordinátor Hranická rozvojová agentura. Důležitý je i hlas starostů nebo aktivní veřejnosti, vždyť právě pro lepší orientaci zákazníků a turistů vlastně značka vzniká,“ uvedla Čadilová.

Dvacítka výrobců už má o značku zájem

Jak dále vysvětlila Michaela Škrobánková, spektrum těch, kdo mohou o certifikát oblastní kvality žádat, je veliké.

„Mohou to být výrobci potravin, provozovatelé tradičních řemesel, do budoucna uvažujeme i o certifikaci služeb,“ řekla Škrobánková.

Už nyní projevilo o značku zájem asi dvacet výrobců.

„První certifikáty by se měly udělovat letos v květnu na farmářských trzích,“ dodala.

Zájemci o fungování značky Moravská brána se zatím mohou zúčastnit zmíněného semináře. Ten začíná v úterý 17. ledna v 16 hodin v Divadle Stará střelnice v Hranicích a jeho součástí bude i ochutnávka některých místních produktů jako jsou sýry, šunka či med, které se zanedlouho budou o udělení značky ucházet.