Od příštího roku zoo také obohatí takzvané info kiosky, které lidem přiblíží život jednotlivých druhů a navedou je k jednotlivým zvířatům.

„Zoologické zahradě zvýšení vstupného přinese zhruba 2,5 až 3 miliony korun ročně, které využije na rekonstrukci střech několika pavilonů a zvýšení pohodlí návštěvníků. Peníze se tak vrátí zpět do zoo. V porovnání se stejně velkými zahradami měla ta olomoucká nejnižší vstupné. Dojde tak k dorovnání,“ uvedl náměstek primátora Svatopluk Ščudlík.

Navíc od začátku máje návštěvníci nebudou platit fotoaparát a videokameru jako dříve, pes si projde zoo taky zdarma. „Chceme, aby lidé už před vchodem měli jasno, kolik zaplatí. Zvýšení vstupného budeme kompenzovat různými slevami, jako je například odpuštění poplatků za foťák, kameru nebo psa,“ upřesnil Luděk Richter, vedoucí marketingu zoologické zahrady.

Na třech místech v zahradě od příštího roku vytvoří nové info kiosky, ve kterých budou exteriérové počítače s dotykovým displejem.

Podle nich se návštěvníci budou moci orientovat. „Lidé si na displeji najdou mapu zoo, navolí si zvíře, o kterém se chtějí dozvědět informace, dokonce si o něm pustí i krátké video. Navíc kiosky navedou turisty i na jiné destinace v okolí Olomouce. Dostanou se například na webové stránky Bouzova, kde se informují třeba o ceně vstupného. V zoo stánky umístíme u vstupu, pak pod věží a u pavilonu Jižní Ameriky,“ přiblížil Richter.

Finance na multimediální projekt chce zoo spolu s městem získat z EU. Půjde zhruba o 2,5 milionů korun. Dotace z unie by měla pokrýt až 85 procent těchto nákladů.

Ceny vstupného v některých dalších zoo

  • Praha - dospělí 150 / děti 100
  • Dvůr Králové - 150 / 95
  • Zlín-Lešná - 90 /70
  • 0strava - 80 / 50
  • Brno - 80 /40