Právě na ni si řidiči kvůli železničnímu podjezdu a horší přehlednosti zpravidla dávají větší pozor.

Zároveň ale často zapomínají znovu zkontrolovat, zda silnice od Hranic umožňuje bezpečné zařazení.

Křižovatka zkrátka vedle dodržování všech dopravních předpisů vyžaduje i velkou dávku předvídavosti.

„Křižovatku znám, jezdím ji všemi směry. Při příjezdu z bočního směru obvykle zastavím. Po průjezdu vozidel zleva a ověření, že z této strany nic nejede, čekám na poslední vozidlo zprava a snažím se zařadit ve směru na Hranice. V podjezdu se však objeví další vozidlo, které nedodržuje povolenou rychlost. Počkám několik sekund, ale již opomenu znovu sledovat příjezd z levého směru. A těch několik vteřin může být osudných. Pokud jedu od Teplic a na křižovatku přijíždí vozidlo, jedu vždy tak, abych odvrátil chybu přijíždějícího řidiče," popsal svoji zkušenost na webových stránkách Hranického deníku jeden z diskutujících.

Reagoval tak na poslední tragický případ, při kterém na zmíněném úseku zemřel osmadvacetiletý motorkář.

Tato tragédie, která se stala před necelými třemi týdny, otřásla celým Hranickem.

Motocyklista se tehdy dostal do smyku a narazil do boční části vyjíždějícího auta. Následky byly bohužel tragické.

VÍCE: Mladá řidička se srazila u Hranic s motorkářem, nehodu nepřežil

Křižovatka za Hranicemi s odbočkou na Opatovice.

Tato dopravní nehoda však zdaleka nebyla ojedinělá. Přestože většinou srážky končí jen otlučenými plechy, například červnu roku 2010 utrpěla žena po střetu fiatu s tatrou také vážná zranění.

Mladá řidička, která tehdy přijížděla ze směru od Opatovic, nedala přednost náklaďáku s vlekem, který jel po hlavním tahu od Hranic směrem na Valašské Meziříčí.

„Třiasedmdesátiletá spolujezdkyně ve fiatu utrpěla těžké zranění a musela být letecky transportována," informovala před dvěma lety tisková mluvčí přerovské policie Miluše Zajícová.

Řidička vyvázla z nehody s lehkým zraněním, šofér tatry zraněný nebyl. I tato situace ale dokumentuje, že nehody v této lokalitě nejsou neobvyklé.

Křižovatka za Hranicemi s odbočkou na Opatovice.

Šéf dopravy: Mám tam špatný pocit

O zrádnosti křižovatky ví i vedoucí odboru dopravy v Hranicích Zdeněk Kolomazník. Samotná radnice však k dalším bezpečnostním opatřením přistoupit nemůže.

„Sám tam denně jezdím a také si na křižovatku dávám pozor. Mám z toho takový špatný pocit. Nevím, jestli auto do silnice vjede, nebo ne," řekl šéf dopravy v Hranicích.

O tom, že by na hustý provoz měla řidiče od Opatovic upozorňovat dopravní značka „STOP" místo stávající „Dej přednost v jízdě" prý vedení města zatím neuvažovalo.

„Případné zásahy jsou navíc mimo naše kompetence. Vlastníkem silnice je stát, potažmo ředitelství silnic a dálnic," řekl Zdeněk Kolomazník.

Místo šedesátky valí stovkou

Někteří lidé ale volají po dalších bezpečnostních prvcích, které by příště mohly dopravním nehodám v tomto úseku zabránit.

„Řidiči by tady možná měli jezdit i pomaleji než povolenou šedesátkou. Člověk nikdy neví, co všechno se může stát, proto je opatrnost nade vše. I když je v určitém místě nařízená šedesátka nebo sedmdesátka, někteří to valí i stovkou," řekl Antonín Odruška z Lipníku nad Bečvou, který Hranicemi projíždí.

Sám by se nebránil ani stopce, která by upozorňovala řidiče z vedlejší silnice od Opatovic.

„Když řidiči na hlavní cestu najíždějí, většinou musejí stejně úplně zastavit," řekl při pohledu na krizové místo.

„Auta jsou dnes dost široká. V porovnání s tím, jak hustá je v dnešní době doprava, jsou cesty hodně úzké," přidala další pohled jeho manželka.

To, jestli se ve zmíněném úseku přistoupí k dalším bezpečnostním opatřením, není jasné. Ředitelství silnic a dálnic se i přes celodenní snahu redakce k situaci bohužel nevyjádřilo.